Daglig Meditations Praktik

Här är en lista med vägledning för dig och din dagliga Meditations praktik. Detta är exempel på rutin och saker du kan göra, som kommer hjälpa dig. När ditt 3e öga är fullt utvecklat kommer sinnet aldrig säga oh nej idag kommer jag inte göra denna övning eller meditera. Just so you know 😉

  • Samma tid varje morgon & kväll
  • Mantra 5 minuter högt 5 minuter tyst i hjärtat (Om Namo Bhagavate Vasudevay)
  • Rutin är superviktigt, jobba med att hålla rutinen varje dag inga kompromisser
  • Planera din dag och natt så Meditationen blir gjord ordentligt
  • Meditera med mantrat tyst i ditt hjärta i 3 månader, efter 3 månader flyttar du ditt focus till ditt 3e öga och mantrat går tyst i 3e ögat
  • Hitta en plats i ditt hem där du alltid Mediterar
  • Ha ett altare med alla element samt bild på din mästare, du kan också ha statyer av gudar och gudinnor på ditt altare. Detta stärker din Meditations praktik.
  • Före din meditation kan du jobba med veckans mantra samt chanta ditt personliga mantra 108x gånger före du börjar meditera
  • Gör Magnetizing your spine före Meditationen 7 gånger.
  • Kan du få ihop din Yoga före eller efter Meditationen är det super.
  • Notera, Asanas & Kriyas är preparation för Meditation